Cronica unui eșec anunțat: medicii de familie nu vor să vaccineze pacienții

𝗗𝗶𝘀𝘁𝗿𝗶𝗯𝘂𝗶𝗲!

Circa 30% din cei aproape 11.000 de medici de familie care au contract cu Casa de Asigurări de Sănătate au acceptat să vaccineze pacienții în cabinetele lor. Procentul medicilor care vor participa la campania de vaccinare este sub așteptări. Sunt 3.028 de medici de familie care au optat pentru a participa la campania de vaccinare, prin cabinetele proprii din totalul celor 10.940 de medici de familie care se află în relație contractuală cu Casa Națională de Asigurări de Sănătate, ceea ce înseamnă un procent de circa 30%.

Autoritățile sanitare par să fi fost luate prin surprindere de situație. ”Este mai puțin de cât ne așteptam și cât estimam din datele disponibile preliminar. (…) Începând de mâine proiectul pilot de la Timiș cu cei 50 de medici familie, deja, demarează. A fost efectuat tenning-ul medicilor de familie, privitor la modalitatea de derulare a acestei etape de vaccinare, sunt transmise instrucțiunile și procedurile specifice(…) pentru a începe vaccinarea la 7 aprilie”, spune coordonatorul campaniei de vaccinare, Valeriu Gheorghiță.
”În cabinetele medicilor de familie vor fi alocarte vaccinurile pentru care se pot sigura condițiile de lanț de frig, vaccinuri care pot să fi depozitate în condiții de 2-8 grade și să fie distribuite pe aceleași condiții de temperatură. Ceea ce înseamnă că avem la acest moment două opțiuni: vaccinul de la AstraZeneca și de la Johnson&Johnson, în funcție de numărul de doze pe care urmează să le recepționăm (…) Programările nu se vor face prin platforma de vaccinare, ci se realizează pe listele deschise la medicii de familie din lista proprie a fiecărui medic (…) Medicii alocă circa zece persoane pe zi, ținând cont de faptul că AstraZeneca este distribuit în flacoane a câte 10 doze și Johnson&Johnson în flacoane a câte cinci doze”, a precizat Valeriu Gheorghiță.
Având în vedere că românii refuză vaccinurile AstraZeneca și nu știu prea multe de cele de la Johnson/Johnson , rezultatele sunt previzibile.

Articol: Cornel Șomîcu

PUBLICITATE EMI TV