CONGRUENT, un proiect pentru elevii din Bălești

𝗗𝗶𝘀𝘁𝗿𝗶𝗯𝘂𝗶𝗲!

Proiectul CONGRUENT, derulat de Asociația Docuart în parteneriat cu Școala Gimnazială „Antonie Mogoș” din sat Ceauru, comuna Bălești, județul Gorj, dezvoltă activități de parenting și de combatere a bullying-ului prin cinematerapie, servicii psiho-terapeutice,ateliere de antreprenoriat și educație financiară, pentru comunitatea interetnică de profesori, copii și părinți din comuna Bălești. Până la finalul anului 2022, 400 de profesori, părinți și copii vor beneficia de programele din cadrul CONGRUENT.

La începutul proiectului, în luna martie 2021, Asociația Docuart a asigurat infrastructura tehnică necesară desfășurării activităților, prin amenajarea și dotarea în Școala Gimnazială ”Antonie Mogoș” a unei săli de proiecție video pentru elevii din ciclul primar și gimnazial. De asemenea, proiectul CONGRUENT are în vedere activarea unui Grup de Inițiativă Locală pentru organizarea de campanii de conștientizare, activități civice comune și acțiuni de dialog.
Despre activitățile proiectului CONGRUENT
Proiectul CONGRUENT derulat de Asociația Docuart vizează, în principal, îmbunătățirea relației dintre cei trei mari actori ai procesului educațional: profesori, copii și părinți. Metodologia programului de parenting  include prezentări, exerciții individuale și de grup, dezbateri și jocuri de rol.
Categoriile de comunități interetnice implicate în proiect sunt romi și români din comuna Bălești, județul Gorj și anume 200 de copii din cadrul Școlii Gimnaziale „Antonie Mogoș”, care vor fi implicați în activități precum: mentorat, cinematerapie, servicii psiho-terapeutice, workshop-uri de educație financiară și antreprenoriat pentru copii și 200 de adulți care vor fi implicați precum parenting, mentorat, formare antreprenorială, consultanță și mentorat,  acțiuni civice, campanii de informare și conștientizare, acțiuni de dialog social.
„Noi cu proiectul Caravana Docuart mergem în județul Gorj din anul 2016. Așa că deja ne cunoaștem cu autoritățile locale, cu liceeni și copii, cu părinți și profesori. Când am scris proiectul CONGRUENT am luat în considerare și datele din recensământ și Strategia de Dezvoltare Locală, faptul că avem elevi care provin din medii defavorizate, familii cu situații financiare precare, familii monoparentale și că avem o comunitate interetnică vulnerabilă. Dar nouă ne plac și oamenii, ne place și istoria locului! Dorim să arătăm copiilor, dar și părinților, că mândria locală se naște prin descoperirea istoriei comune și a … vecinilor!