Primele acte de stare civile eliberate în format electronic
Primele acte de stare civile eliberate în format electronic

Șapte orașe și județul Ilfov sunt incluse într-un program pilot de punere în funcțiune a ”Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă – SIIEASC”. Practic, certificatele de naștere și deces pot fi obținute în format electronic, începând de miercuri, în șapte orașe și în județul Ilfov. Procedura va fi extinsă treptată în întreaga țară, urmând ca implementarea completă a sistemului informatic să fie realizată pe 24 septembrie 2024, se spune într-un comunicat al Ministerului Afacerilor Interne.
„În luna aprilie, punerea în funcțiune a “Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă – SIIEASC”, a fost inițiată la nivelul tuturor unităților administrativ-teritoriale ale județului Ilfov, prin înregistrarea în format digital a deceselor și nașterilor și, având în vedere rezultatele obținute, astăzi, 8 mai 2024, Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor, cu sprijinul Direcțiilor Județene de Evidență a Persoanelor din judeţele Cluj, Constanţa, Hunedoara, Ialomița, Iași, Sibiu și Timiș, precum și al direcțiilor locale de evidenţă a persoanelor implicate, a realizat operaționalizarea SIIEASC la nivelul celor 7 municipii reședință de județ”, a anunțat MAI.
Principalul avantaj al acestui sistem este că se va reduce semnificativ timp de așteptare pentru înregistrare și pentru emiterea certificatelor respective.
„Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă – SIIEASC” este cofinanțat de Uniunea Europeană, din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020.
Valoarea proiectului a fost de 184.920.864,06 lei cu TVA, din care 155.964.263,64 lei reprezintă finanțare nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională, prin Programul Operațional Competitivitate (POC), 28.952.894,61 lei reprezintă finanțare nerambursabilă din bugetul național și 3.705,81 lei cofinanțare eligibilă a beneficiarului.
„Obiectivul general a fost acela de a sprijini digitalizarea de la nivelul administraţiei publice, prin informatizarea sistemului de depunere a cererilor pentru înregistrarea și eliberarea documentelor de stare civilă, precum și implementarea suportului necesar dezvoltării și accesării serviciilor electronice ce au la bază informații de stare civilă pentru cele 4 evenimente primare de viață: naștere, căsătorie, divorț și deces, prevăzute în Legea nr.119/1996 cu privire la actele de stare civilă, republicată”, precizează sursa citată.
