Instruiri ce vizează modernizarea Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenţă 112
Peste 5.000 de persoane – operatori STS şi dispeceri de la Ambulanţă, Poliţie, Pompieri, SMURD, Jandarmerie şi Salvamont – participă la sesiuni de instruire cu noua aplicaţie informatică ce urmează să fie implementată prin proiectul care va moderniza Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenţă 112.
Potrivit unui comunicat al STS, operatorii şi dispecerii din Serviciul de Urgenţă 112 au început pregătirea în centrele regionale de instruire din Bucureşti, Piatra Neamţ, Braşov şi Timişoara.
În cadrul sesiunilor de instruire, vor fi prezentate interfeţele şi noile funcţionalităţi ale viitoarei aplicaţii care va gestiona apelurile la numărul unic de urgenţă 112.
La nivel naţional, vor fi instruite peste 5.000 de persoane care operează şi dispecerizează apelurile la 112.
Aplicaţia, proiectată şi operaţionalizată de STS, face parte din conceptul european Next Generation 112 şi se ridică la cele mai înalte standarde tehnologice. Astfel, se va eficientiza operarea apelurilor de urgenţă, aducându-se beneficii importante pentru cetăţeni, atât în ceea ce priveşte timpul de preluare a apelurilor, cât şi în modul de lucru al personalului din Serviciul de urgenţă.
