Aproape 50% din apelurile la 112 sunt non-urgențe

Purtătorul de cuvânt al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, Cătălin Chirca, a afirmat marţi că aproape jumătate din cele peste 10 milioane de apeluri la 112 de anul trecut nu au fost urgenţe, oamenii sunând pentru că la celălalt capăt al firului „este cineva care le răspunde şi, până la urmă, vorbeşte cu ei”.
„În continuare, în România, este un număr foarte ridicat de apeluri non-urgente. Oamenii sună pentru alte motive decât pentru cele care sunt în competenţa Serviciului de Urgenţă 112. Anul trecut au fost peste 10 milioane de apeluri la 112, însă aproape jumătate dintre acestea nu au fost urgenţe. Oamenii au sunat pentru diferite motive. De cele mai multe ori sună să solicite informaţii, sună pentru că ei cunosc că la 112 este cineva care le răspunde şi, până la urmă, vorbeşte cu ei”, a arătat Chirca, la CNA.
Acesta a precizat că, de cele mai multe ori, cei care sună la 112 solicită informaţii privind traficul rutier.
Prezent online la şedinţa Consiliului Naţional al Audiovizualului, alături de Cătălin Nunu, un alt reprezentant al STS, Cătălin Chirca a prezentat o solicitare a STS referitoare la campania de conştientizare a publicului privind apelarea responsabilă a Serviciului de Urgenţă 112. Campania ar urma să se desfăşoare în următoarele şase luni.
„De douăzeci de ani numărul 112 funcţionează în România. Răspundem la urgenţe în fiecare minut, oră de oră. Cu toţii putem să ne asigurăm că serviciile de urgenţă sunt disponibile şi eficiente în caz de pericol. Peste 10 milioane de apeluri ajung la 112 în fiecare an. Aproape jumătate nu reprezintă urgenţe. Aşa că, dacă nu e urgenţă, mai gândeşte-te! Sună responsabil la 112. O campanie a Serviciului de Telecomunicaţii Speciale”, se arată în textul apelului STS.
Serviciul de Telecomunicaţii Speciale este administratorul Serviciului de Urgenţă 112.
