Mihai Weber: ”Drumul expres Târgu-Jiu-Craiova face parte din master-planul national de transport!”
Președintele PSD Gorj, deputatul Mihai Weber, asigură gorjenii că indiferent de cine se va afla la guvernare după 6 decembrie 2020, drumul expres Târgu-Jiu-Craiova va fi făcut pentru că are asigurată finanțarea iar banii nu-i pot fi luați. Nu contează programul anunțat de PNL, această investiție are acordul și finanțarea UE.
În contextul în care PNL a lansat săptămâna trecută un program de infrastructură rutieră din care Gorjul lipsește, nici măcar drumul expres Târgu-Jiu-Craiova nu este pomenit, deputatul Mihai Weber a făcut mai multe precizări. ”Îi asigur pe gorjeni că această investiție vitală pentru economia Gorjului se va face așa cum este prevăzută în înțelegerea cu forurile europene. Banii au fost alocați de guvernul PSD, dar și din fonduri europene. Drumul este prins în master planul național de transport. Văd, însă, că tărăgănează cu semnarea contractului” , a spus deputatul gorjean.
Drumul Expres Craiova – Târgu- Jiu are o lungime de 101 km, din care 73 km pe raza județului Gorj. Investiția este considerată drept singura alternativă la activitatea Complexului Energetic Oltenia, care urmează să fie restrânsă în următorii ani. Deputatul Mihai Weber îi acuză pe liberali c-au făcut promisiuni de care nu s-au ținut, în campania pentru alegerile locale.
Ultimele informații oficiale privind această investiție spuneau că până la jumătatea lunii noiembrie 2020 va fi semnat contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic necesare construirii Drumului Expres Craiova – Târgu Jiu, lucru ce nu s-a întâmplat.
Este de precizat că membrii Comisiei de licitație din cadrul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere au selectat firma Search Company pentru execuția celor două documentații.
În momentul de față sunt întrunite toate condițiile pentru semnarea contractului, iar compania amintită va putea să înceapă să lucreze la Studiul de Fezabilitate și Proiectul Tehnic. Studiul de Fezabilitate și Proiectul Tehnic vor fi executate cu fonduri europene. Bugetul alocat pentru contract este de aproape 6 milioane de euro.
Potrivit Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, în conformitate cu prevederile contractuale, prestatorul desemnat de Comisia de evaluare va avea obligația să elaboreze studiul de fezabilitate, Proiectul Tehnic de Execuție și Proiectul pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire, dar și să acorde asistență tehnică până la obținerea autorizaţiei de construcţie de către Autoritatea Contractantă.
Studiul de fezabilitate și proiectul tehnic trebuie să fie finalizate în 12 luni, respectiv până în luna noiembrie a anului viitor. Ulterior, se va putea trece la organizarea licitației în vederea stabilirii unui constructor, undeva în 2021.